Onze strategie

2019 was het derde jaar in het bestaan van VodafoneZiggo. We hebben inmiddels ontzettend veel bereikt. We hebben één gemeenschappelijk doel, één strategie en één set gedeelde waarden. Onze klanten plukken de voordelen van het samengaan van Vodafone en Ziggo. Het aantal vaste klanten dat een gecombineerd aanbod afnam, groeide met 286.000 naar 1,3 miljoen huishoudens. Het aantal mobiele klanten dat een gecombineerd aanbod afnam, groeide met 541.000 naar 2 miljoen klanten. Die klanten zijn een stuk tevredener dan wanneer ze onze afzonderlijke producten gebruiken. Ons netwerk behoort tot de beste in Europa en we zijn klaar voor de digitale toekomst. We kijken tevreden terug op 2019. We behaalden opnieuw een goed resultaat. In een sterk competitieve markt steeg de omzet, groeide de operationele winst (OCF)[1] en verbeterde de klanttevredenheid. Dit toont aan dat onze strategie nog steeds de juiste is.

Het samengaan van Vodafone en Ziggo is een doorslaand succes, zo blijkt ook uit onze resultaten in 2019. Om klantverwachtingen te blijven overtreffen gaan we nóg efficiënter en nog meer digitaal werken. Verder blijven we onze verantwoordelijkheid nemen als aanjager van de digitale samenleving. De tomeloze inzet van onze medewerkers maakt dit allemaal mogelijk.

Jeroen Hoencamp
CEO

We leveren meerwaarde aan onze klanten door ons te concentreren op ons doel: plezier en vooruitgang met elke verbinding. De belofte die wij maken aan onze klanten, is dat zij van ons altijd uitstekende producten en een uitmuntende klantervaring kunnen verwachten. Om die toezegging na te komen, baseren we ons handelen op vier strategische pijlers:

De klantbelofte waarmaken

De klant is het startpunt en het einddoel van alles wat wij als bedrijf doen. We blijven hard werken om nieuwe klanten binnen te halen, maar tegelijkertijd geven we onze bestaande klanten de aandacht die ze verdienen. De klant en de klantbeleving vormen onderdeel van onze besluitvorming. We introduceren alleen nieuwe producten en diensten als we zeker weten dat de klant deze hoog waardeert.

Lees meer over de klantbelofte waarmaken

Digitaliseren

Voor VodafoneZiggo is digitalisering de meest effectieve manier om verdere groei te realiseren en om succesvol te blijven. Daarom pasten we onze strategie in 2019 aan en maakten we digitalisering tot een van onze vier strategische pijlers.

Lees meer over digitaliseren

Zorgen voor fantastische producten

Als aanbieder van vaste én mobiele netwerkdiensten hebben we in Nederland een sterke marktpositie en zijn we relevant voor onze klanten. Daarom brengen we geregeld nieuwe producten naar de markt en laten we bestaande producten groeien, zoals ons gecombineerde aanbod van vaste en mobiele diensten, de nieuwe Mediabox Next, Ziggo GO, de Wifi Power Promise en Internet of Things.

Lees meer over onze producten en diensten

Investeren in de toekomst

We hebben een uitstekend vast en mobiel netwerk. En we zijn continu bezig met het verbeteren van deze netwerken. We zullen de komende jaren blijven investeren om ervoor te zorgen dat onze netwerken onderscheidend, beter en betrouwbaarder zijn. Denk daarbij aan technologieën als DOCSIS 3.1 voor kabel en 5G voor mobiel.

Lees meer over investeren in de toekomst

Onze strategie kunnen we alleen waarmaken dankzij de inzet van onze mensen:

Onze mensen zijn ons grootste kapitaal. Wij presteren goed dankzij hen. We zijn trots op onze gemotiveerde collega's. Daarom investeren wij continu in hen. Zodat zij hun werk graag doen en een extra stapje willen zetten voor onze klanten. Daarnaast stroomlijnen wij onze organisatie voortdurend, zodat we nu en in de toekomst het beste halen uit onze mensen en de beste service leveren aan onze klanten.

Lees meer over onze mensen

[1] OCF (Operational cash flow / operationele winst) wordt door het management als maatstaf gebruikt om de operationele prestaties van ons bedrijf te evalueren. OCF is gedefinieerd als operationeel inkomen voor afschrijvingen, op aandelen gebaseerde betalingen, voorzieningen en voorzieningen die gerelateerd zijn aan significante juridische geschillen, bijzondere waardeverminderingen, herstructureringen en andere operationele items. Management is van mening dat OCF een betekenisvolle maatstaf is, omdat het inzicht geeft in onze continue operationele prestatie welke niet beïnvloed wordt door onze kapitaalstructuur. Voor de volledige definitie van OCF verwijzen we graag naar voetnoot twee in het financiële persbericht welke op 13 Februari 2020, is gepubliceerd