Strategie en resultaten

GigaNet, ons gezamenlijke netwerk, vormt de kern van ons bedrijf en is een bepalende factor in de digitalisering van Nederland. Ons vaste en mobiele netwerk levert de capaciteit, kwaliteit en betrouwbaarheid die onze klanten van ons verlangen. Om ook in de toekomst te voldoen aan de groeiende vraag naar vaste en mobiele communicatie, investeren wij continu in onze netwerken. We sorteren voor op de steeds hogere eisen die klanten aan onze netwerken stellen en kiezen voor de beste nieuwe technologieën. We vervangen oude apparatuur, upgraden onze systemen en automatiseren onze diensten, zodat onze klanten deze snel en gemakkelijk kunnen gebruiken. Het dataverkeer nam in 2019 toe met 33% op ons mobiele netwerk en met 21% op ons vaste netwerk.

De technologie voor vaste en mobiele communicatie verandert in een sensationeel tempo. Aan de horizon kunnen we de technieken van morgen al zien. Onze klanten verwachten dat we op de toekomst zijn voorbereid. Daar zorgen we dan ook voor. Zij kunnen erop vertrouwen dat wij de netwerken van de toekomst bouwen.

Het huidige vaste netwerk van VodafoneZiggo is toekomstbestendig. Consumenten beschikken momenteel over een maximale snelheid van 500 Megabit per seconde, voor zakelijke klanten geldt een snelheid van 600 Megabit per seconde. Deze snelheden kunnen we verder verhogen tot 1 Gigabit per seconde (en later nóg verder). Het bestaande 4G-netwerk voldoet aan de behoefte van de meeste klanten, maar we moeten voortdurend blijven investeren. Dat doen we onder andere door 'netwerkvirtualisatie', een methode die ervoor zorgt dat het netwerk nog beter en betrouwbaarder wordt. In de tussentijd maken we plannen voor de volgende generatie netwerken en technologieën.

Kerncijfers