Resultaten

VodafoneZiggo legt waardevolle verbindingen. Wij zorgen er met elkaar voor dat mensen en bedrijven elke dag weer verbonden zijn en blijven. Samen met alle collega's werken we aan ons doel: plezier en vooruitgang met elke verbinding. Bij ons heeft iedereen de vrijheid en verantwoordelijkheid om effectief samen te werken. En om succesvol te zijn door het efficiënt gebruik van tijd, middelen en de kennis van collega's.

Onze cultuur

Sinds de start van VodafoneZiggo bouwen we met elkaar aan een sterke cultuur, gebaseerd op onze waarden Open Up, Team Up en Step Up. Een cultuur waarin we elkaar begrijpen en aan een half woord genoeg hebben. Zo kunnen we efficiënter samenwerken, sneller schakelen, gaan dingen ‘vanzelf’ én wordt het leuker. Medewerkers kunnen op hun best zijn, waardoor we als bedrijf onze strategie waarmaken en het beste leveren voor onze klanten.

Onze waarden

Open Up

Denk ja! Stel jezelf open, eerlijk en positief op. Sta open voor nieuwe contacten, ideeën en situaties. Verplaats je in de ander. Deel je ervaring. Blijf nieuwsgierig. En het mooie is: hoe meer je open staat, hoe meer je leert.

Team Up

Ga voor elkaar. Versterk elkaar. Vertrouw elkaar. Waardeer de verschillen. Bundel de krachten. Gebruik de energie. Doe wat je afspreekt. Houd elkaar scherp. Vier samen elk succes. En het leuke is: hoe meer we samen werken, hoe meer we samen bereiken.

Step Up

Stap uit je comfortzone. Leg de lat hoog. En hoger. Durf te vernieuwen. Neem het initiatief en pak je verantwoordelijkheid. Ga voor kwaliteit. Elke dag. Voor elke klant. En het goede is: hoe meer we voor elkaar krijgen, hoe meer klanten ons waarderen.

In 2019 besteedden we speciale aandacht aan de waarden Team Up en Step Up. We daagden iedereen uit de samenwerking tussen de teams te versterken. Dat deden onze mensen onder meer door aan te schuiven bij een overleg van een ander team. Vervolgens onderzochten zij met elkaar hoe zij samen klanten blijer kunnen maken.

Ook introduceerden we de Step (C)Up, waarbij elk team wekelijks stilstaat bij een collega die Step Up gedrag liet zien.  

De Step Up Awards tenslotte zijn een blijk van waardering vanuit het hele bedrijf voor een of meer personen die een Step Up deden voor ons bedrijf, onze mensen of onze klanten.   

Medewerkerstevredenheid

Drie keer per jaar meten we in samenwerking met onze externe partner Peachy Mondays de betrokkenheid en bevlogenheid van onze mensen in het Heartbeat-onderzoek. Hierbij komen onderwerpen aan de orde als energie, leiderschap en de mate waarin onze collega's over onze eigen producten aanbevelen. Zij krijgen hiermee inzicht in de voldoening die hun werk biedt en ontvangen tips over wat zij kunnen doen om met zoveel mogelijk energie en plezier hun werk te doen. Op alle fronten zagen we dat zij een sterker gevoel van verbondenheid ervoeren en zich onze waarden eigen hadden gemaakt.

De uitkomsten van het onderzoek vormen de basis voor gesprekken die de managers voeren met hun teams gedurende het jaar. Daarnaast krijgen we hiermee inzicht in de algehele tevredenheid van onze mensen, wat we gebruiken om te bepalen wat zij nodig hebben om betrokken te zijn en te blijven. Zo introduceren we een programma over welzijn en besteden we meer aandacht aan persoonlijke ontwikkeling, zowel voor medewerkers als voor leidinggevenden. 

Ons succes is volledig toe te schrijven aan onze mensen. We bieden medewerkers een werkplek waar ze zich thuis voelen en dagen hen uit zich continu te blijven ontwikkelen voor zichzelf, ons bedrijf en de maatschappij. We bouwen samen aan een sterke cultuur en organisatie. Geweldig om te zien hoeveel we in 2019 bereikt hebben met z’n allen.

Thomas Mulder
Executive Director Human Resources

HR-strategie

Na drie integratiejaren was 2019 het moment om te kijken naar onze ambitie voor de komende drie tot vijf jaar. De volgende twee belangrijke uitgangspunten voor het HR-beleid vormen daarvoor de basis:

  • We versterken bij onze mensen de passie voor hun werk en hun motivatie om door ontwikkeling relevant te blijven, zowel voor VodafoneZiggo als de arbeidsmarkt.

  • We bouwen aan een organisatie die snel en flexibel reageert op ontwikkelingen in onze industrie.

Dit betekent dat we ons de komende jaren intensiever richten op het ontwikkelen van onze mensen en leidinggevenden. We creëren een organisatie die het mogelijk maakt dat we snel reageren op de wensen van onze klanten. Het fundament voor deze veranderingen zijn onze waarden en ons geloof in de kracht van diversiteit.

We vinden het belangrijk dat onze mensen plezier hebben om te werken in de uitdagende markt waarin we ons bevinden. Onder de noemer 'Enjoy the Challenge' geven we een organisatie vorm, waarin (nieuwe) collega's het beste uit zichzelf halen en die we daartoe dagelijks stimuleren. Elke dag opnieuw gaan zij de uitdaging aan om het verschil te maken voor onze klanten. Dit doen zij door goed samen te werken, plezier te hebben in wat zij doen en zich te ontwikkelen.