Milieu impact
(in tCO2) | |||||||
Scope 1 | 2019 | 2018 | |||||
Onderdeel | Subonderdeel | Verbruik | Unit | CO2-emissie in ton | Verbruik | Unit | CO2-emissie in ton |
Kantoren | Gebruik van fossiele brandstoffen | 524.537 | m3 | 988 | 337.264 | m3 | 637 |
- | liter diesel | - | - | liter diesel | - | ||
Winkels | Gebruik van aardgas | 382.534 | m3 | 721 | 461.461 | m3 | 872 |
Netwerk | Het mobiele netwerk | 161.383 | liter diesel | 521 | 275.828 | liter diesel | 891 |
Vast netwerk en datacenters | 31.772 | m3 | 60 | 121.433 | m3 | 230 | |
29.055 | liter diesel | 94 | 19.309 | liter diesel | 62 | ||
Mobiliteit | Eigen wagenpark | 2.419.265 | liter diesel | 7.814 | 2.519.897 | liter diesel | 8.139 |
725.217 | liter benzine | 1.987 | 605.057 | liter benzine | 1.658 | ||
3 | litre lpg | - | 970 | litre lpg | 2 | ||
Koudemiddelen | Kantoor | 18.627 | n.a. | 19 | - | n.a. | - |
Winkels | - | kg CO2eq | - | 41.278 | kg CO2eq | 41 | |
Netwerk | 153.010 | n.a. | 153 | 5.475 | n.a. | 5 | |
Totaal (zonder Gold Standard certificaten) | 12.357 | 12.538 | |||||
Totaal (met Gold Standard certificaten) | - | - | |||||
Scope 2 | |||||||
Onderdeel | Subonderdeel | Verbruik | Unit | CO2-emissie in ton | Verbruik | Unit | CO2-emissie in ton |
Kantoren | Elektriciteitsverbruik kantoren | 18.900.827 | kWh | - | kWh | - | |
Stadsverwarming | 18.708 | GJ | 673 | 7.608 | GJ | 274 | |
Winkels | Elektriciteitsverbruik | 4.799.288 | kWh | - | 339.038 | kWh | - |
Travel | Bedrijfsauto's | 62.772 | kWh | - | 62.598 | kWh | - |
Netwerk | Elektriciteitsverbruik acces netwerk | 76.103.754 | kWh | - | 22.175.134 | kWh | - |
Elektriciteitsverbruik core netwerk | 111.976.723 | kWh | - | kWh | - | ||
Elektriciteitsverbruik datacenters | 106.966.417 | kWh | - | kWh | - | ||
Mobiele netwerk | kWh | - | 123.430.861 | kWh | - | ||
Vast netwerk en Datacenters | kWh | - | 137.591.530 | kWh | - | ||
Totaal (zonder Gold Standard certificaten) | 673 | 274 | |||||
Totaal (met Gold Standard certificaten) | - | - | |||||
Scope 3 | |||||||
Onderdeel | Subonderdeel | Verbruik | Unit | CO2-emissie in ton | Verbruik | Unit | CO2-emissie in ton |
Mobiliteit | Zakelijke vluchten <700 km | 98.560 | km | 29 | 59.657 | km | 18 |
Zakelijke vluchten> 700 <2.500 km | 860.865 | km | 172 | 680.780 | km | 136 | |
Zakelijke vluchten> 2.500 km | 1.590.117 | km | 234 | 1.634.488 | km | 240 | |
Zakenreizen met het openbaar vervoer | 4.284.366 | km | 154 | 4.284.366 | km | 154 | |
Zakenreizen met eigen auto | 8.630.830 | km | 1.743 | 8.630.830 | km | 1.899 | |
Woon-werkverkeer met de eigen auto | 6.936 | tCO2 | 6.936 | 9.573 | tCO2 | 9.573 | |
Woon-werkverkeer openbaar vervoer | 317 | tCO2 | 317 | 341 | tCO2 | 341 | |
Papier verbruik | Kantoren | 180.000 | kg papier | 217 | 2.152 | kg papier | 3 |
Verzending apparaten | Verzenden pakketjes | 902 | tCO2 | 902 | 850 | tCO2 | 851 |
Totaal (zonder Gold Standard certificaten) | 10.706 | 14.064 | |||||
Totaal | 1.120 | 14.064 |
Afval Kantoren en steunpunten | 2019 | |
Karton en papier | 13.851.000 | kg |
Koffieresidu | 520.000 | kg |
Overig afval | 108.310.000 | kg |
Afval Netwerk | 2019 | |
Verwijdering van het totale afval van telecommunicatieapparatuur | 228.027 | kg |
Recycling van totale telecommunicatieapparatuur | 197.393 | kg |
Hergebruik van het totale afval van telecommunicatieapparatuur | 2.334 | kg |
Totale verwijdering van gevaarlijk afval | 114.591 | kg |
Verwijdering van batterijen die zijn geclassificeerd als gevaarlijk of speciaal afval | 15.558 | kg |
Verwijdering van asbest | - | kg |
Totale recycling van afval geclassificeerd als gevaarlijk of speciaal | 80.858 | kg |
Recycling van batterijen geclassificeerd als gevaarlijk of speciaal afval | 10.113 | kg |
Totaal hergebruik van afval geclassificeerd als gevaarlijk of speciaal afval | - | kg |
Hergebruik van batterijen die zijn geclassificeerd als gevaarlijk of speciaal afval | 2.334 | kg |