Producten en diensten

VodafoneZiggo biedt producten en diensten op het gebied van televisie, breedbandinternet, telefonie en mobiel dataverkeer aan consumenten en zakelijke klanten in Nederland.

Televisie

Een basis-tv-abonnement geeft de klant toegang tot minstens 45 televisiezenders en verschillende radiozenders.

Het totale zenderaanbod bestaat uit entertainment, sport, films, documentaires, lifestyleprogramma's, nieuws, adult-, kinder-, etnische, betaal- en buitenlandse kanalen.

De klant kan tv-kijken waar, wanneer en hoe hij maar wil, bijvoorbeeld met een digitale videorecorder, een multimediamodem of een mobiele app.

De slimme gebruikersinterface stelt de klant in staat te kijken naar lineaire ('gewone') tv, video on demand of persoonlijke media.

Het is mogelijk om media te bekijken en te delen op meerdere apparaten. Met de Ziggo GO-app kunnen klanten overal in de EU op een tweede scherm kijken.

Breedbandinternet

VodafoneZiggo wil zijn klanten overal en altijd een goede netwerkverbinding bieden. Daarom investeren we in ons breedbandnetwerk, mobiele diensten, wifi-oplossingen en apparatuur voor binnenshuis.

Klanten krijgen toegang tot het netwerk met een kabelmodem of een draadloze verbinding via een wifi-gateway. Zij kunnen kiezen uit verschillende internetsnelheden, tot 400 megabit per seconde voor consumenten en tot 500 megabit per seconde voor kleinzakelijke klanten.

Onze internetdiensten zijn inclusief e-mail, adresboek en software voor ouderlijk toezicht.

Tegen een meerprijs bieden we extra diensten, zoals online opslagmogelijkheden, meer webruimte en beveiliging tegen virussen, spyware en spam.

Met Wifispots hebben klanten ook buitenshuis toegang tot draadloos internet. Deze dienst maakt gebruik van de wifi-routers van klanten, zonder dat de veiligheid van de gebruikers in gevaar komt.

Bellen via de vaste lijn

De vaste telefoonlijn van VodafoneZiggo loopt via het 'Voice over Internet Protocol' (VoIP).

Een basisabonnement geeft recht op een vaste telefoonaansluiting met een keuze uit diverse opties, zoals onbeperkt bellen binnen het netwerk, bellen naar nationale of internationale nummers en bellen tijdens daluren.

Tegen een meerprijs bieden we diensten aan, zoals een extra telefoonlijn, een Personal Call Manager om binnenkomende en uitgaande gesprekken te managen en een unified messaging-dienst om berichten van verschillende 'formats' in één gemeenschappelijke inbox binnen te laten komen. De Personal Call Manager geeft de klant een compleet overzicht van onder meer binnenkomende en uitgaande gesprekken, gekozen nummers en de tijdsduur van gesprekken.

Mobiele diensten

Via onze mobiele diensten zijn klanten overal online verbonden. We leveren goede en snelle verbindingen met voldoende capaciteit.

Onze mobiele klanten kunnen bellen, sms'en, internetten, muziek streamen en televisiekijken, waar en wanneer ze willen, zowel binnenshuis als buiten de deur.

Het mobiele verkeer loopt via onze 2G-, 3G- en 4G-netwerken, die beschikken over een landelijke dekking. VodafoneZiggo stelt zijn mobiele netwerken onder commerciële voorwaarden open voor derden die onder hun eigen merknaam mobiele datadiensten verkopen.

Gebundelde diensten

Onze klanten kunnen onze producten in bundels aanschaffen, in combinaties van twee, drie of vier diensten. Dat gaat om:

• Internet

• TV

• Bellen via de vaste lijn

• Mobiele diensten

Zakelijke diensten

VodafoneZiggo heeft een speciaal dienstenpakket voor zijn zakelijke klanten in zes categorieën:

• Mobiele diensten, zoals wereldwijd bellen, sms'en, mobiele data en Internet of Things

• Telefoondiensten, zoals Voice over IP, videovergaderen en telefooncentrales voor intern gebruik

• Datadiensten, zoals internettoegang, besloten bedrijfsnetwerken (Virtual Private Netwerken), point-to-point-verbindingen en managed wifi-netwerken

• Televisie- en internetdiensten voor zakelijke klanten om hun klanten te kunnen bedienen